04 17 2008

Квартоблік та молодіжний кредит: як людині «надали» квартиру



«Я перебуваю на квартирному обліку у райдержадміністрації Подільського району з 1975 року на загальних підставах і з 1992 року у пільговій черзі, пільга – мешканці старих будинків. На початку 2004 року подав заяву на надання пільгового довготермінового молодіжного кредиту. Я одружений, мені 31 рік. У 2004 році у нас народилася дитина. Отже, наша сім’я має законне право на отримання молодіжного кредиту. У червні 2005 року мені зателефонували з відділу квартобліку і викликали начебто для отримання квартири. Наша сім’я має претендувати на 2-кімнатну квартиру за нормами 21 кв.м на кожну особу та 20 кв.м. на сім’ю, але мені запропонували однокімнатну квартиру загальною площею 46 кв.м. При цьому було запропоновано два варіанти для вибору на 4 поверсі або на 20-му. Мені також відповіли, що я маю взяти цю квартиру як на одну особу – самого себе, тобто не враховуючи моєї дитини. На моє запитання, чому однокімнатна квартира, відповіли: 2-кімнатних вже нема, погоджуйтесь на те, що є, а то й цього не буде. На сьогодні наша сім’я мешкає в арендованій квартирі, за яку я сплачую більше половини доходу нашої сім’ї, і в мене не було іншого вибору, як погодитись на те, що дають. Я підписав оглядовий ордер і згоду на фінансування 1-кімнатної квартири на 4-му поверсі. Через декілька тижднів після засідання житлової комісії було розпорядження райдержадміністрації для надання нашій сім’ї 1-кімнатної квартири. Мені передали документи розпорядження списки молодих сімей кандидатів для отримання молодіжного кредиту і сказали відвезти їх у «Житло-Інвест», що знаходиться на Володимирській, 42, у відділ молодіжного кредитування, хоча повинні були відвезти їх самі. В мене є ксерокопії ціх документів, в яких зазначено, що наша сім’я перша в черзі на отримання квартири. Я відвіз документи у відділ молодіжного кредитування. Там у мене прийняли списки і сказали прийти через місяць для подання необхідних документів (паспорт, свідоцтва про шлюб та народження дитини і т.п.) Через місяць я прийшов у відділ молодіжного кредитування подавати документи, але в мене їх даже не прийняли!!! Сказали, що не можуть мені з дитиною надати 1-кімнатну, тому що по нормам потрібно 2-кімнатну. Ще з’ясувалось, що дитина не перебуває на квартирному обліку і сказали, що з-за цього ми взагалі не маємо права на молодіжний кредит. Мені відповіли у грубій формі: «Нам Ваші документи не потрібні!!!» Після цього відправили в райдержадміністрацію «приводити в порядок» документи. Протягом ще одного місяця після «тягонини» з документами (постанова дитини на квартоблік, надання справок і т.п.) в райдержадміністрації мені відмовили у наданні тієї 1-кімнатної квартири, на яку я дав згоду, сказавши при цьому, що я вже не встиг і цю квартиру дали іншому кандидату. На запитання «А що робити?» відповіли – чекайте коли будуть 2-кімнатні квартири, мабуть вже в наступному році. Скільки нашій сім’ї прийдеться «чекати» в арендованій квартирі не відомо. Ціни на житло і його аренду швидко зростають, а доходи не збільшуються.

Стосовно цього в мене виникли наступні запитання:

1) Чи законно і на яких підставах мені з дитиною «надали» однокімнатну квартиру?

2) Чому у мене не прийняли документи у відділі молодіжного кредитування, отже згідно з постановою КМУ №584 повинні прийняти документи, протягом місяця їх розглянути і дати відповідь у письмовій формі про надання або ненадання кредиту?

3) Чому мені відмовили у наданні однокімнатної квартири, на яку я дав згоду?

4) Чи маю я право отримати з дитиною однокімнатну квартиру, незважаючи на нормативи, якщо я дав згоду?

5) Куди мені звертатися, щоб вирішити цю проблему, якщо в мене є всі документи, які дають мені право на отримання пільгового молодіжного кредиту і ксерокопії розпорядження райдержадміністрації – списки молодих сімей-кандидатів із закріпленими за ними квартирами?

6) В мене є аудіозаписи, зроблені цифровим диктофоном, який лежав у мене в кишені. Чи можу я їх десь використовувати як докази, якщо вони зроблені незаконно, тобто без попередження співбесідника про запис розмови?

7) І взагалі, яким ще чином можна боротися з безладдям, яке відбувається в органах державної влади, якщо наші права грубо порушуються, якщо чиновники розмовляють з нами у грубій формі, якщо нас, простих людей, навіть ніхто не хоче вислухати?»

Згідно Житлового кодексу України та Правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов і надання їм жилих приміщень в Українській РСР, затверджені Постановою Ради Міністрів УРСР і української республіканської Ради профспілок від 11.12.84. №470:

Жиле приміщення, що надається громадянам для проживання, має бути благоустроєним стосовно до умов даного населеного пункту, відповідати встановленим санітарним і технічним вимогам.

При наданні жилих приміщень не допускається заселення однієї кімнати особами різної статі старшими за 9 років, крім подружжя, а також особами, які хворіють на тяжкі форми деяких хронічних захворювань, у зв’язку з чим вони не можуть проживати в одній кімнаті з членами своєї сім’ї.

Жиле приміщення надається громадянам у межах 13,65 квадратного метра жилої площі на одну особу, але не менше рівня середньої забезпеченості громадян жилою площею в даному населеному пункті (в м. Києві даний рівень становить не більше 7,5м на одну особу).

Таким чином, при розподілі квартир була дотримана вимога про рівень середньої забезпеченості громадян і Вам могли її надати.

Відмову в прийнятті документів для надання довготермінового пільгового молодіжного кредиту, необхідно було оскаржувати безпосередньо при відмові. Судячи з Вашого запитання стає зрозумілим, що право на даний кредит Ви вже отримали.

Вам необхідно звернутися до регіонального управління Фонду сприяння молодіжному житловому будівництву. Рішення про надання кредиту приймається регіональними управліннями Фонду протягом місяця з дня подання документів за умови фактичного надходження кредитних ресурсів на його рахунки в органах Державного казначейства і підлягає погодженню з правлінням Фонду. У разі відмови в наданні кредиту регіональне управління Фонду повідомляє про це кандидата в місячний термін у письмовій формі. Це рішення може бути оскаржене кандидатом в установленому законодавством порядку.

Список громадян, яким передбачається надати жилі приміщення, не менш як за місяць до винесення питання на розгляд виконавчого комітету місцевої Ради або спільний розгляд адміністрації підприємства, установи, організації (органу громадської організації) і профспілкового комітету вивішується для загального огляду.

Жилі приміщення в будинках житлового фонду місцевих Рад надаються громадянам виконавчим комітетом районної, міської, районної в місті, селищної, сільської Ради за участю громадської комісії з житлових питань.

Рішення про надання жилого приміщення може бути переглянуто до видачі ордера, якщо виявляються обставини, які не були раніше відомі й могли вплинути на вказане рішення.

На підставі рішення про надання жилого приміщення в будинку державного або громадського житлового фонду виконавчий комітет районної, міської, районної в місті, селищної, сільської Ради видає громадянинові ордер, який є єдиною підставою для вселення в надане жиле приміщення.

Ордер дійсний протягом 30 днів.

Віддали квартиру, яка була за Вами закріплена, тому що, судячи з вашого листа, в той час коли Ви оформляли документи, необхідні для отримання кредиту, закінчився строк дії ордера. Хоча ордер став недійсним, але рішення про надання житла не було скасовано. Вас протиправно позбавили права отримати житло. Записи не мають доказової сили, але у Вас є документи, які можуть стати доказами. Відповідно до процесуального законодавства, використання розмов, зроблених диктофоном, в якості доказів не допускається, якщо опонент не був попередженим про ведення аудіозапису.

Що стосується спілкування з чиновниками:

Надішліть звернення саме в той орган влади чи тій посадовій особі, до компетенції яких належить Ваше питання. Краще за все адресувати звернення в районне управління, а його копію – в вищестоящий орган. В документі обов’язково вкажіть, куди Ви надіслали копію. Відправляти документ потрібно рекомендованим листом з описом вкладення. В цьому випадку Ваш лист «не загубиться» і його змушені будуть зареєструвати, а отже виконати дії та направити відповідь.

Більш детальну інформацію по боротьбі з чиновниками в органах державної влади дивіться на нашому сайті в розділі «Антибюрократ».

У Вашому випадку найкраще подати позов до суду.

Ваші права та інтереси були порушені органами місцевої влади, а тому дані справи підлягають розгляду в порядку адміністративного судочинства (зараз функції адміністративних судів виконують районні суди загальної юрисдикції)

До адміністративного суду має право звернутися з адміністративним позовом особа, яка вважає, що порушено її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин. Суб’єкт владних повноважень має право звернутися до адміністративного суду у випадках, встановлених законом.

Адміністративний позов подається до адміністративного суду у формі письмової позовної заяви особисто позивачем або його представником. Позовна заява може бути надіслана до адміністративного суду поштою.

На прохання позивача службовцем апарату адміністративного суду може бути надана допомога в оформленні позовної заяви.

Адміністративний позов може містити вимоги про:

1) скасування або визнання нечинним рішення відповідача – суб’єкта владних повноважень повністю чи окремих його положень;

2) зобов’язання відповідача – суб’єкта владних повноважень прийняти рішення або вчинити певні дії;

3) зобов’язання відповідача – суб’єкта владних повноважень утриматися від вчинення певних дій;

4) стягнення з відповідача – суб’єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, завданої його незаконним рішенням, дією або бездіяльністю;

5) виконання зупиненої чи невчиненої дії;

6) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб’єкта владних повноважень.

Позовна заява може містити, крім визначених, інші вимоги на захист прав, свобод чи інтересів у сфері публічно-правових відносин.

У позовній заяві зазначаються:

1) найменування адміністративного суду, до якого подається позовна заява;

2) ім’я (найменування) позивача, поштова адреса, а також номер засобу зв’язку, адреса електронної пошти, якщо такі є;

3) ім’я (найменування) відповідача, посада і місце служби посадової чи службової особи, поштова адреса, а також номер засобу зв’язку, адреса електронної пошти, якщо такі відомі;

4) зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги;

5) у разі необхідності – клопотання про звільнення від сплати судового збору; про звільнення від оплати правової допомоги і забезпечення надання правової допомоги, якщо відповідний орган відмовив особі у забезпеченні правової допомоги; про призначення судової експертизи; про витребування доказів; про виклик свідків тощо;

6) перелік документів та інших матеріалів, що додаються.

На підтвердження обставин, якими обґрунтовуються позовні вимоги, позивач зазначає докази, про які йому відомо і які можуть бути використані судом.

До позовної заяви додаються її копії та копії всіх документів, що приєднуються до неї, відповідно до кількості відповідачів, документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати.

Позовна заява підписується позивачем або його представником із зазначенням дати її підписання.

Якщо позовна заява подається представником, то у ній зазначаються ім’я представника, його поштова адреса, а також номер засобу зв’язку, адреса електронної пошти, якщо такі є. Одночасно з позовною заявою подається довіреність чи інший документ, що підтверджує повноваження представника.

No responses yet

Comments are closed at this time.

Trackback URI |